Minder efficiƫnt werken kan komen doordat je jezelf verkeerde gewoontes hebt aangeleerd. Deze tips helpen!

Blijvend resultaat? time to change!

Met minder moeite, meer resultaat bereiken?

> een training zoeken

Bedankt!

Voor jouw reactie. We gaan ons best doen om zo snel mogelijk te reageren. Via de nieuwsbrief - onderaan deze pagina- delen we handige tips en hierin stellen we onze nieuwe trainingen en ontwikkelingen aan je voor.

1. Doelen stellen

Het is belangrijk om te weten wat je wilt. Je moet beginnen met het stellen van scherpe doelen. Om dit te doen heb je twee soorten doelen, namelijk voor het bedrijf en persoonlijk.

- Doelen voor het bedrijf: Wat wil je bereiken met je bedrijf op de korte en lange termijn? Als het goed is heb je de doelstellingen al op papier staan dus is dit gemakkelijk.
Tip: Stel uw doelen op volgens de SMART-methode: Specifiek, Meetbaar, Bereikbaar, Realistisch en Tijdgebonden.

- Persoonlijke doelen: Wat moet je doen om de doelen voor jouw bedrijf te behalen? Wat wilt je binnen een week gedaan hebben? Wees realistisch met uw doelen, kijk naar wat je kan en zeg bijvoorbeeld dat je per dag twee doelen voor jezelf wilt bereiken.

2. plannen en prioriteiten stellen

Het is handig om een goed overzicht te hebben van alle dingen die er moeten gebeuren. Niet alleen de afspraken die je in je agenda zet, maar ook de werkzaamheden in je (Outlook) agenda. In Outlook kan je ook een takenlijst bijhouden. Wanneer je dit doet kan je alles goed bijhouden en wegstrepen. Dit helpt je ook bij het leegmaken van je hoofd.

Je kan er voor kiezen om een dag- of weekplanning te maken. Gebruik de planning die het beste bij jou past en het meest relevant is voor jouw werkzaamheden. Wanneer de planning is gemaakt moet je jezelf dwingen om je hieraan te houden. Om het plannen makkelijker te maken kan je de ABC-Analyse gebruiken. Hierbij geef je zeer belangrijke werkzaamheden een A, belangrijk en betekenisvolle zaken een B en minder belangrijk een C. Plan de A-taken in op het moment dat je zelf de volle aandacht en concentratie kan opbrengen. Wanneer je een ochtendmens bent zal dit in de eerste helft van de dag zijn.

Tips voor het indelen van je werkzaamheden:

- Plan een vast moment op de dag in om te mailen en telefoneren. Wanneer je dit de hele dag door doet kost het veel tijd. Ook ben je dan sneller uit je concentratie en afgeleid van je werk.
- Hou in de planning rekening met 60% van de tijd voor basistaken. Dit zijn telefoontjes, besprekingen, reguliere taken en terugkerende werkzaamheden.
- Plan ook altijd 20% van de tijd in voor onvoorziene taken.
- Stel je planning bij wanneer je langer of korter bezig bent met een taak.
- Zet de tijd die je nodig hebt om je voor te bereiden op bijvoorbeeld een vergadering ook in de planning.
- Bekijk van te voren welke taken je uit handen kan geven. Doe dit wanneer het niet noodzakelijk is de taak zelf uit te voeren.

SAMENWERKEN is NU DE tijd

MAATWERK VOOR EEN WEZENLIJK RESULTAAT

Nog even dit...

 Wij van Efficiency Partners willen graag het beste voor onze klanten bereiken (minder stress en meer plezier).

Simplifly your 'professional' life!  

Wij geloven niet in trainingen die de aansluiting op de praktijk missen, maar wel in trainingen die jouw werkelijkheid weerspiegelen. Een training die meteen gemakkelijk toepasbaar en uitvoerbaar is!

Planmatig en Efficient werken
Wist je dat door planmatig en efficient werken te leren, jij jouw werk in minder tijd en met minder inspanning kunt uitvoeren? Je kunt zelfs zo'n 10-15% werktijd besparen. Dat geeft tijd om even adem te halen, te ontspannen en daardoor productiever en met meer zin de andere uren weer te 'knallen'.

Onze training geeft naast een scala aan praktische tips en tools ook, en daarin zit de krach,: 'het inzicht om deze manier van werken vol te houden'  Daar kunnen wij je, op een leuke en ontspannen manier, bij helpen.

Tip 1: Besteed tijd aan activiteiten die het meeste opleveren. Ja, dat vraagt om het nemen van beslissingen!
Tip 2: Concentreer, of beter gezegd focus, je op wat werkelijk belangrijk is. Wist je dat veel "zaken" helemaal niet zo belangrijk zijn?

Trainen maken wij op maat omdat jij en elke organisatie uniek zijn!

Een goede tijd gewenst,
Efficiency Partners

Planning model

De inhoud: Wat moet er gedaan worden?
De persoon: Wie moet het doen?
De termijn: Wanneer moet het af zijn?
De details: Op welke manier moet hij/zij het doen?
De motivering: Waarom moet hij/zij het doen?

In het begin gaat er veel tijd zitten in het uitleggen van zaken, controleren en bij te sturen. Wanneer je zaken gaat uitbesteden kost dat ook geld, maar misschien minder dan dat je het zelf zou doen. Denk er daarom goed over na hoeveel tijd en geld het kost en wat het oplevert.

4. Archiveren

5. Evalueren

Timemanagement houdt automatisch een soort zelfcontrole in: door het plannen en documenteren van activiteiten, krijg je een beter inzicht in je sterke en zwakke punten. Wanneer je in je planning ziet dat je aankomende tijd zit volgepland, dan neem je geen nieuwe klussen aan.

Controleer regelmatig of je doelen worden gehaald en of je taken zijn gedaan. Op je lijstjes en planningen kan je achteraf gemakkelijk zien of je doelen zijn behaald. Ook moeten je doelen af en toe worden bijgesteld.

Zichtbaar, meetbaar en voelbaar

Trainingen

Wat zijn best-practices om je werk te organiseren en te doen?
Hoe kun je de effectiviteit vergroten, hoe breng je het in de praktijk?

>

Coachen

Wat zijn best-practices om je werk te organiseren en te doen?
Hoe kun je de effectiviteit vergroten, hoe breng je het in de praktijk?

>

Projectmanagement

Slagkracht nodig in de organisatie? Wij hebben senior project- en interimmanagers beschikbaar.

>

Referenties

Voorbeelden van organisaties waar wij trainingen hebben gegeven of teams hebben begeleid.

>

Meld je aan bij onze regelmatige TIPS voor een super efficiente werkdag!

* Verplichte velden